sunnuntai 30. elokuuta 2009

Pariisin taivaan alla

Pelkään lentämistä - siis järjettömän paljon! Niin, että matkustamisesta menee puoli nautintoa, koska mietin heti matkaa tilatessani, että taas on lähdettävä. Sitten kun lentokone on turvallisesti pysähtynyt määränpäähän ja olen huokaissut ja irroittanut kankeat sormeni edessä olevasta tuolista rupean miettimään näinköhän pääsen yhtä turvallisesti takaisin kotiin. Lentopelkoni on sitä luokkaa, että minulla on lääkkeet siihen, mutta lääkkeitä inhoavana en niitä halua ottaa kuin äärimmäisessä tilanteessa (mikähän tämä tilanne kenties on - ehkä silloin kun nokka on kohti maata...?).
Koska uskon karmaan ja enteisiin, pelkoni kasvoi kun aamulla tapahtui joitakin outoja asioita mitä ei aiemmin ole tapahtunut; poikani Eino heräsi samaan aikaan kun minä, eikä enää nukkunut ennenkuin olin lähtenyt vaan itki, autossa matkalla kentälle soi Alanis Morissetten Ironic ja huomasin myös, että minun Pariisin kirjani, jossa on kaikkien käyntien merkinnät ja minun "musta kirjani" oli jäänyt kotiin. Ja laukun perustavara kynä - sekin oli jäänyt.
Kuinka joku voi lähteä tilausmatkalle näin huonosti valmistautuneena; minä tietenkin! Kaukana on ajat kun olin tarkka ja kaikki oli tip top...
Pariisiin lähdin tilausmatkalle, ensi kevään ostot mielessä (syksykään ei ole vielä tullut liikkeeseen ja pitäisi jo seuraavaa kautta miettiä).
Tavan mukaan oli todella tiukka aikataulu; kentältä lennossa laukut hotellille, taksilla ensimmäiseen tapaamiseen, malliston katsominen ja kuvien ottaminen, vauhdilla seuraavaan kohteeseen - sama juttu ja vielä kolmanteen.
Vihdoin tapaamisten jälkeen syömään noin klo 17 (lounas).
Cafe Charlot
Ajattelimme kävellä hotellille ja yleensä kun minulla on kirjani, löydän perille enkä koskaan eksy, mutta nyt kun olin unohtanut kirjani ja joutunut ostamaan kartan (jossa kyllä kadut olivat väärin...) eksyin koko ajan. Onneksi siskoni auttoi löytämään oikean suunnan...
Toinen päivä oli tapaamisvapaa ja oli puoli päivää aikaa kierrellä kauppoja, mikä tietysti Pariisin kokoisessa kaupungissa ei riitä mihinkään. En kuitenkaan halua olla montaa päivää reissussa, koska ikävöin lapsia niin kovasti etten pysty nauttimaan täysin rinnoin. Ehkäpä seuraavan kerran otan lapset mukaan.
Mosaiikkiseinä Näyteikkunataidetta kumiankoista

Ei kommentteja: